Buscar

Páginas

Pengalaman kilang carrot

Hai malaysiaaaa.
2nd week here.
Minggu lepas aku dineri peluang utk bekerja di kilang carrot milik Lamtinna n sons. Huge company n carrots is one of their product.
Kene tunggu van jam 515 utk ke kilang. Kerja dengan kyra? Sapa kira nnti akan diceritakan. Smpai kilang around 550am. Keje start 6pgi. So sempat sarapan.

Kerja dia senang je, setiap org akan dpt satu line, kat situ bungkusan carrot tiba. And kami akan check ada defect x kat situ. Kalau ada keluarkan n buang yg defect. Bungkisan yg elok, akan disusun kedlm box. Nmpak.senang. sebab ni aku menangis utk pertama kalinya disini.

Penat nya nauzubillah. Firstday is the worst. Rehat pukul 3 tangan kanan xboleh guna. Sengal sgt , mcm nk patah. Bahu sakit,badan lenguh. Allahuakbar,tetiba hati terus homesick.

Kenapa penat? Kau pgg bungkusan 1kg sebanyak 15,678 bungkusan dan kene angkat 12kg box setiap seminit. Physical torture! Muak dia hanya Allah yg tahu. Setiap hari balik rasa nak muntah.

Balik terus call mak. Aku tumpas. Xsmpai 2minggu aku tumpas. Mak boleh jawab"dah kau yg beriakan nk p ozyyy, rasa lah"
Hahaha brtul jugak. Tapi pengalaman. Ouhhh pengalamannnnn.

4hari. Cukuplah. Walupun gaji mahal 18.8$ aku serik. Hari pertama n kedua 12 jam. Hari ke 3 n 4 10 jam straight.

Tapi kat sini aku belajar erti muaknya bekerja dan duit bukan dtgkan.bahagia. hahaha.

#jannahinternstory

0 org telah conteng samaa.:

Post a Comment